5 Nisan 2016 Salı

Hayatın Fiyatı Hızına Eşitlendi // Hayatın Mensur Şiirleri // Önder Karaçay

Hayatın Fiyatı Hızına Eşitlendi // Hayatın Mensur Şiirleri // Önder Karaçay

karma-sozler
Hayatın Fiyatı Hızına Eşitlendi // Hayatın Mensur Şiirleri // Önder Karaçay

“Benim hızımı sizin hırsınız yenemez.” // Önder Karaçay
 
Dört buçuk atan bir teknoloji şirki aradı ve dedi ki;
Hızınızı artırmak istiyoruz, çok kazanma hırsı gereği olsa gerek,
Siz benim hızımı ne hakla takip ediyorsunuz?
Diye beklenmedik bir çıkışla tokadımın hızını görünce,
Boğazına dizildi görevli memurun konuşma hızı kesildi.
 
Özel müşterisi olarak takibe almışlar birde utanmadan,
Müşteri demelerine mi kızayım, hızımı beğenmediklerine mi?
Özel müşteri ne demek? Bunu nasıl anlatayım!
 
Ya siz kim oluyorsunuz da bana müşteri diyorsunuz?
Hele özel deyince size kanmam konusunda sizi ikna etti?
Kim oluyorsunuz da hızımı beğenmiyorsunuz?
Belki ben yavaş olmayı seviyorum,
Yavaş yavaş daha çok hızlı ilerliyorum!
Yirmi dört aylık sözleşmeler gibi niyetinizi dayatıyorsunuz?
 
Hayat ne kadar ucuz değil mi?
Bir tek kolay kazananlar bunu anlayabilmiş durumda,
Süslü laflarla dalıyorlar cebimize,
Bizi oturdukları yerden çok kolay,
Satın alınabiliyor buluyorlar.
 
Banka, teknoloji, tüketim, tembelliğin,
G noktasını buldular, beş G hızına geçeceklerdi,
Birileri hızı yavaş yavaş artıralım dedi,
Oysa bu konuda yapılan her yatırım,
Cebimize dalmalarını gerektiriyordu…
 
Nasıl olsa ülkemizi en tepeden kontrol edilebiliyordu,
Çünkü beş G hızı lazım diyenin satarken hızını görenler,
Cep ile cep boşaltanların da hızına hız katmak istiyordu,
Hızını alamamış beş G çıkıvermişti ağzından hızla…
 
Oysa insan ruhunu hırs ve hız öldürmektedir,
Hayatın fiyatından başka bir duygusu olmayan,
Put kafalar bundan ne anlardı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder