17 Nisan 2016 Pazar

Akbank, ‘performans’ta sınıfta kaldı

Akbank, ‘performans’ta sınıfta kaldı -(TAMAMI)

588b8054-ff3f-4b89-b5e3-36482dcc1162
Akbank, ‘performans’ta sınıfta kaldı -(TAMAMI)
Sabah performans primi ödediler akşam performans yetersizliğinden işten attılar 16 yıllık Akbank çalışanı Önder Karaçay, Beykoz Şube Müdürü görevini yürütürken bir anda…
Akbank, ‘performans’ta sınıfta kaldı -(TAMAMI) 21 Ekim 2012 Pazar 21:09
Sabah performans primi ödediler akşam performans yetersizliğinden işten attılar
16 yıllık Akbank çalışanı Önder Karaçay, Beykoz Şube Müdürü görevini yürütürken bir anda işinden oldu. Banka, Karaçay’a sabah maaşıyla birlikte performans primini yatırdı. Aynı günün akşamı ise ‘performans düşüklüğü’ gerekçesiyle işten çıkardı
Akbank’ta skandal bir olay yaşandı. İstanbul’da Akbank Beykoz Şube Müdürü olan Önder Karaçay’a sabah “performans primi” yatırıldı, aynı günün akşamı ise “performans düşüklüğü” nedeniyle iş akdinin feshedildiği bildirildi.
Prim yatırıldığı gün işten çıkarıldı
Olay 12 Eylül 2012 günü yaşandı. Her sabah olduğu gibi işine giden Akbank Beykoz Şube Müdürü Önder Karaçay, hesabına aylık maaşıyla birlikte 6 aylık performans priminin yatırıldığını gördü. Daha sonra ilginç bir olay yaşandı. Önder Karaçay’a, Akbank Ümraniye Bölge Müdürlüğü tarafından iş sözleşmesinin sona erdirildiği akşam üstü 18.00 gibi yazılı olarak bildirildi. Bildiride, “Yönetim kurulumuzun kararı ile performans hedefleri ve diğer konulardaki yetersiz gelişmeler nedeniyle 4857 sayılı İş Kanunu’nun 17. ve 18. maddeleri gereğince, ihbar sürenize ait ücretiniz ve kıdem tazminatınız ödenmek suretiyle bankamızla olan iş sözleşmeniz sona erdirilmiştir” denildi.
Uyarı bile yapılmadı
Aydınlık’a konuşan Önder Karaçay, “Performans yetersiz ise bir şube değişikliği yapılabilirdi. Ya da görev değişkliği teklif edilebilirdi. Ancak böyle bir şey olmadı. Performans düşüklüğü konusunda bir uyarı da olmadı. Çalışma arkadaşlarım bile Akbank’ın iş akdimi feshetmesine çok şaşırdılar. ‘Size gelene kadar işten çıkarılacak çok insan var’ dediler” ifadelerini kullandı.
İşten çıkarılma yönetimi ile ilgili yöneticilere mektup yazdığını ancak bir cevap alamadığını belirten Karaçay şunları kaydetti:
“İşten çıkarılma yöntemim ile ilgili Yönetim Kurulu Başkanı Suzan Sabancı Dinçer’e mektup yazdım herhangi bir cevap alamadım, Genel Müdür Hakan Binbaşgil’e e-posta gönderdim yine bir cevap alamadım. Personel Bölüm Başkanı’na ‘bu kadar komik bir olaya nasıl onay verebildiniz’ diye sordum, cevap veremediler.”
Kullanılmayan izin ücreti ödenmedi
16 yıllık Akbank çalışanı olan Önder Karaçay, bu sürede kullanmadığı yaklaşık 120 günlük izin ücretinin olduğunu söyledi. Karaçay, banka tarafından kendisine sadece 49 günlük izin ücretinin ödendiğini belirterek, “İş sözleşmemin sona erdirilmesi üzerine kıdem ve ihbar tazminatım ödenirken ‘bankadan alacağım kalmadığına’ dair imzalatılmak istenen ibranamede kötü niyetle karşılaştım. Benden yıllık izin ücretlerimi de almışım gibi imza almaya kalktılar. Farkettim, ayrı bir not düşerek ‘yıllık izin ücretlerimi almadım’ diye açıklama yazarak tazminatlarımı aldım” diye konuştu.
Son 5 yıllık izin ücretleri ödenmeyecek
71 günlük izin ücretini alamadığını söyleyen Karaçay, konu ile ilgili banka personel servisi ile görüştüğünü belirtti. Karaçay, Akbank’ın kendi kararı ile ‘son 5 yıla ait izin ücretlerini ödememe’ kararı aldığını kendisine iletildiğini söyledi. Akbank bu karar ile gelecekte çalışanlarına mağduriyet yaşatacağı gözüküyor.
Atatürk, Önder Karaçay, Mobbing Bank Türk Fırtınası, Mahşer Tufanı, Canlı Helak, Türk Fırtınası, Türk Edebiyatı, Şair, Yazar, Şiir, Banka, Finans, Akbank, Akbank Performansta Sınıfta Kaldı,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder